BIP

Uwaga

Zajęcia edukacyjne dla uczniów w ramach projektu "Świadomie w cyberprzestrzeń " 2018

logo cyber 

W dniach 22 - 26.01.2018 r.

odbywały się zajęcia dla uczniów w ramach projektu edukacyjnego

"Świadomie w cyberprzestrzeń". 

zaglosuj na wpis

Przed przystąpieniem do zajęć uczniowie wysłuchali 3 - minutowej audycji tematycznej powiązanej z treściami i zadaniami zawartymi w karcie pracy.

 smart to znaczy madrze 01

  • klasy I – II: Jak? Gdzie? Kiedy? Ile? Dlaczego?

Karta pracy składała się z czterech kolorwanek, na których ukazana była inna sytuacja (scenka) związana z korzystaniem z urządzeń mobilnych (telefonu lub tabletu). Zadaniem uczniów było określenie dlaczego bohaterowie z obrazków zachowują się niewłaściwie. 

  • klasy III – IV: W wirtualnym świecie

Karta pracy posłużyła uczniom do określenia limitu czasu bezpiecznego korzystania z urządzeń mobilnych i Internetu. Wymagała od nich zastanowienia się nad zagrożeniami płynącymi z nadmiernego przebywania w "wirtualnej rzeczywistości". Najpierw uczniowie kolorowali obrazki i wskazywali co najmniej 5 różnic. Najistotniejszym szczegółem, na który powinni zwrócić uwagę, był zegar pokazujący ilość czasu, jaką chłopiec spędza przy komputerze. Następnie wskazywali pozytywne i negatywne skutki korzystania z Internetu. Dowiedzieli się o odpowiedniej dla nich ilości snu oraz, że czas poświęcony na aktywność fizyczną jest najważniejszy z punktu widzenia rozwoju młodego organizmu.

  • klasy V – VI: Bądź smart. Nie daj się złapać!

Karta pracy zawierała dwa krótkie autotesty określające stopień uzależnienia od urządzeń mobilnych i Internetu.  W pierwszym uczniowie podliczając najczęściej wybierane przez siebie odpowiedzi, stawiali sobie samym diagnozę. W drugim odpowiadali na 8 pytań. Dowiedzieli się, że udzielenie twierdzącej odpowiedzi na pięć spośród nich przemawia za istnieniem patologicznego uzależnienia od Internetu, stanowi sygnał alarmowy i jest podstawą do interwencji.Na końcu zapisywali swoje przemyślenia nt. plusów i minusów korzystania z Internetu.

  • klasy VII: Realne czy wirtualne

Karta pracy była podzielona na argumenty "za" oraz argumenty "przeciw". Zadaniem uczniów było uzupełnienie tabelki o przykłady czynności. Uczniowie uczyli się alternatywnych, dla wirtualnych, wzorców zachowań, doboru odpowiedniej argumentacji, prezentowania swojego punktu widzenia odnośnie do zachowań, które mogą mieć miejsce zarówno w rzeczywistości realnej, jak i wirtualnej . 

  

Galeria zdjęć

 




Powered by Joomla! by PB®. Designed by: joomla 1.6 templates web hosting Valid XHTML and CSS.