BIP

Uwaga

Euroweek 2018

W dniach od 08.03 do 12.03.2018 uczniowie naszej szkoły przebywali w Różance w Kotlinie Kłodzkiej na zajęciach prowadzonych przez wolontariuszy z różnych krajów.

W ramach programu EuroWeek Fundacja Liderów uczniowie uczestniczyli w różnorodnych zajęciach prowadzonych w języku angielskim. Pracując w grupach uczyli się autoprezentacji, współpracy, wykonywali różne zadania np. kręcili krótki film, poznawali kulturę niektórych krajów Europy i Azji. W czasie podróży do Różanki uczniowie zwiedzili Muzeum Papiernictwa w Dusznikach Zdroju i własnoręcznie wykonali 2 kartki papieru. W czasie pobytu poznali specyfikę zabudowy uzdrowiskowej w Międzygórzu i Polanicy, a w drodze powrotnej obserwowali wytop szkła w Hucie Szkła „Barbara” oraz zapoznali się z pijalnią wód w Polanicy Zdroju. Uczniowie chętnie brali udział w zajęciach dobrze bawili się podczas nich.

Organizator: Iwona Józefowska

Wrażenia uczestników:

Podczas obozu mieliśmy okazję poznać wolontariuszy z takich krajów jak Indonezja, Nepal, Armenia, Urugwaj, Turcja, Wietnam. Dzięki zajęciom prowadzonym przez wolontariuszy w języku angielskim mogliśmy wypróbować swoje umiejętności językowe oraz dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy na temat różnych krajów. Zajęcia były bardzo ciekawe i wymagały szczególnej kreatywności. Nakręciliśmy różne filmy i robiliśmy śmieszne zdjęcia. Zajęcia były również okazją do odkrywania swoich talentów oraz nawiązywania nowych znajomości z kolegami i koleżankami z Krakowa i innych szkół w Katowicach oraz z wielu zakątków świata. Wieczorem na dyskotece poznaliśmy tańce z różnych zakątków świata nauki tańców. Z kompletnie obcych sobie osób zaledwie w kilka dni staliśmy się grupą dobrych znajomych pomimo wszelkich różnic kulturowych, jakie nas dzielą. Wyjazd był bardzo udany, ponieważ oprócz zajęć podnoszących kompetencje językowe, był też czas na poznawanie okolicy. Byliśmy na wycieczce w Muzeum Papiernictwa w Dusznikach Zdroju, Hucie Szkła w Polanicy Zdroju, Międzygórzu. Udział w obozie został potwierdzony certyfikatem. Po kilku dniach wspaniale spędzonego czasu, w dobrych humorach wróciliśmy do domu. Tegoroczny wyjazd był naszym pierwszym pobytem na EuroWeeku. Mamy nadzieję, że projekt ten będzie kontynuowany w naszej szkole i w przyszłym roku znowu wspólnie z naszą wspaniałą opiekunką - panią Danutą Józefowską będziemy uczestniczyć w zajęciach zorganizowanych w ramach EUROWEEK.

Kamil Winczakiewicz kl. 5b

W ubiegłym tygodniu my i inne szkoły w Polsce wyjechaliśmy na obóz w ramach programu "Euroweek". Mieścił się on w Różance, blisko granicy z Czechami. Było świetnie! Na początku pojechaliśmy do miejscowości Duszniki-Zdrój i zobaczyliśmy, jak robi się papier. Następnie mieliśmy przypisane pokoje i pierwsze spotkania. W pozostałe 3 dni mieliśmy wiele innych zabaw, takich jak talent show, czy noc filmową. Wiele dowiedzieliśmy się na temat innych krajów od  wolontariuszy z całego świata. Poszliśmy do Międzygórza, aby wspiąć się na górę Iglicznia i aby zobaczyć zabytkową kaplicę – Marię Śnieżną. W ostatnim dniu po śniadaniu wróciliśmy do Katowic. Zatrzymaliśmy się w hucie szkła, aby zobaczyć, jak wyrabia się szklane wazony. Potem poszliśmy do pijalni wody w Polanicy-Zdroju, i mogliśmy się napić wody z dużą ilością minerałów. Na koniec wróciliśmy do domu. To był świetny wyjazd, nauczyłam się wiele na temat innych krajów i spotkałam wielu nowych przyjaciół.

Marysia Śmietańska z klasy V b

Wyjechaliśmy w czwartek rano na EuroWeek. Początkowo byłem trochę wystraszony ponieważ z naszej klasy jechała nas tylko dwójka. Jednak zaraz po przyjeździe na miejsce zaprzyjaźniłem się z uczniami innych klas. Było nas tam ok.100 osób z różnych szkół w Polsce. Zostaliśmy zakwaterowani w sześcioosobowym pokoju. Pierwszego dnia było rozpoczęcie, lecz już następnego zaczęły się prawdziwe zajęcia. Były one bardzo różnorodne. Uczestniczyliśmy w zabawach ruchowych, quizach, w warsztatach językowych oraz w wycieczkach z wolontariuszami. Uważam, że wyjazd EuroWeek to doskonała okazja do nabycia umiejętności językowych. Mam nadzieję, że za rok znowu się tam spotkamy :)

Mateusz Perfecki z klasy 5 a

Na EuroWeeku najbardziej podobali mi się wolontariusze i zabawy z nimi. Byli bardzo mili i zabawni. Zabawy także były fajne i ciekawe. Na zajęciach tańczyliśmy, robiliśmy prace w grupach i poznawaliśmy różne kraje. Było zadanie by nakręcić film i Mam Talent, gdzie mogliśmy pokazać swoje zdolności.

Alicja Matyasik z klasy 6 b

Wyjeżdżając na weekend do Różanki, byłam pełna obaw, jak to będzie, czy dam sobie radę mówiąc w języku angielskim. Czy będę rozumiała co mówią do mnie inne dzieci i wolontariusze. Na miejscu okazało się, że niepotrzebnie się martwiłam. Potrafiłam się porozumieć, oczywiście w języku angielskim z wszystkimi. Najbardziej mi się podobały warsztaty z wolontariuszami, podobało mi się jak opowiadali o swoich krajach, kulturze, religii oraz jedzeniu. Dużą atrakcją były też wycieczki do Muzeum Papiernictwa oraz Huty Szkła, gdzie kupiłam upominki dla rodziców i babci.Jestem bardzo zadowolona z wyjazdu na EuroWeek i chętnie powtórzyłabym ten wyjazd. Bardzo dziękujemy Pani Iwonie Józefowskiej za możliwość skorzystania takiego weekendu.

Oliwia Ignaczak z klasy 7 b

Na EuroWeeku mieliśmy mnóstwo zajęć. Poznaliśmy dużo nowych kolegów. Każdego wieczoru mieliśmy zabawy. Mieliśmy zajęcia z wolontariuszami z różnych krajów. Zwiedziliśmy Hutę Szkła w Polanicy Zdroju i Muzeum Papiernictwa w Dusznikach Zdroju.

Patryk Susek z klasy 5 a

Chciałabym podzielić się moimi spostrzeżeniami na temat wyjazdu. Tegoroczny EuroWeek odbył się w dniach 8-12 marca 2018 roku w miejscowości Różanka Muszę przyznać, że czas spędzony z wolontariuszami uświadomił mi jak ważna i potrzebna jest nauka j.angielskiego. Mogłam dowiedzieć się wiele ciekawych informacji  na temat różnych regionów świata. Oprócz zajęć dydaktycznych graliśmy w gry, robiliśmy ciekawe projekty, poznaliśmy tańce narodowe np. Turcji, czy Armenii. Na wyjeździe bardzo mi się podobało i mam nadzieję, że będę miała okazję wrócić tam za rok.
Aleksandra Michalak z klasy 6 b

Galeria zdjęć

Powered by Joomla! by PB®. Designed by: joomla 1.6 templates web hosting Valid XHTML and CSS.