BIP

Uwaga

Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej "Bieg po zdrowie"

Rok szkolny 2016/2017

 

bieg po zdrowie

W klasie IVc będzie realizowany

program „Bieg po zdrowie”,

program antytytoniowej

edukacji zdrowotnej

opracowany

w Głównym Inspektoracie Sanitarnym

we współpracy z ekspertami.  

bieg po zdrowie 1

Program jest skierowany także do rodziców i opiekunów uczniów, gdyż zwiększa to skuteczność programów profilaktycznych.

Na osobach dorosłych spoczywa odpowiedzialność za przebieg rozwoju najmłodszych. Profilaktyka palenia tytoniu jest ważnym zadaniem i powinna być na stałe wpisana w działania edukacyjno-wychowawcze.

Główne cele programu:

  • opóźnienie lub zapobieganie inicjacji tytoniowej wśród dzieci i młodzieży
  • pokazanie atrakcyjności życia w środowisku wolnym od dymu tytoniowego.
  • zwięk­szanie wiedzy i umiejętności uczniów na temat zdrowia w kon­tekście szkodliwości palenia papierosów.

Zajęcia w programie „Bieg po zdrowie” realizowane będą za pomocą bardzo zróżnicowanych metod aktywizujących. Podstawą zajęć będzie stymulowanie kreatywności i aktywności. Bohaterami łączącymi treści poszczególnych spotkań jest dwoje uczniów czwartej klasy szkoły podstawowej, Natalia i Kuba. Wydarzenia z ich życia będą tłem poruszanych tematów.

Będziemy zachęcać uczniów do aktywnego udziału w zajęciach. Zdobytą wiedzę i umiejętności uczniowie będą mogli stosować w codziennym życiu.

Podczas cyklu zajęć dzieci będą:

  • dyskutować,
  • wymieniać doświadczenia, spostrzeżenia, refleksje i pomysły,
  • przeprowadzać wywiady z osobami niepalącymi,
  • liczyć koszty palenia papierosów,
  • pracować w grupach przy tworzeniu antyreklamy dla papierosów,
  • tworzyć komiks z bohaterami programu.

Zajęcia będą prowadzone przez p. Dagmarę Pazio (koordynatora programu w szkole) i p. Martę Kołodziej.

Zachęcamy do obejrzenia krótkich filmików o programie TUTAJ

 

Realizacja programu "Bieg po zdrowie" w roku szkolnym 2016/2017




Powered by Joomla! by PB®. Designed by: joomla 1.6 templates web hosting Valid XHTML and CSS.