BIP

Uwaga

Moje pierwsze uczniowskie doświadczenia- zakończony

Rok 2010/2011
Nasza szkoła uczestniczyła w III etapie projektu „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy”. Zajęcia odbywały się  od stycznia do maja 2011 roku. Uczestniczyli w nich uczniowie klasy Ib pod opieką pani Hanny Kurki.

Uczniowie klasy 1 b spotykali się na zajęciach dwa razy w tygodniu. Zapewniają one uczniom doświadczenia edukacyjne i społeczne na miarę ich zainteresowań, uzdolnień, możliwości i potrzeb. Pierwszoklasiści bawią się w ośrodkach zainteresowań. Bardzo podobają im się karty Logico, zestaw 50 gier, ser szwajcarski, pacynki, poczta, instrumenty muzyczne, mozaiki, studnia Jakuba, tuba Piegsi i Gąsienice, klocki Geo oraz akcesoria sportowe. Założyli zielony ogródek w klasie i obserwują hodowlę pomidorów, pietruszki i cebuli. Przygotowali zdrowe kanapki wykorzystując do ozdoby wyhodowaną w klasie rzeżuchę. Uczestniczyli w turnieju domino, układali mozaiki, odkrywali zasady mieszania kolorów, układali origami z kółek, omawiali kodeks kulturalnego zachowania się w szkole, omówili historyjki obrazkowe o tolerancji i agresji, bawili się chustą Klanzy w klasie i na boisku szkolnym. Konstruowali gry planszowe, wykonali plakaty o ochronie Ziemi. Z ciasta solnego zrobili ozdoby świąteczne.  Pierwszoklasiści uczestniczyli już w zajęciach w Bibliotece Miejskiej, Klubie "Józefinka", Muzeum Śląskim, Empiku i Centrum Sztuki Filmowej. W maju odwiedzą Teatr Rozrywki w Chorzowie, będą na koncercie muzyki poważnej oraz wyjadą na wycieczkę do Jura Parku. Zajęcia zakończy występ dla rodziców.  Poniżej zdjęcia ze wszystkich edycji.



Rok 2009/2010
Klasa Ib pod kierunkiem pani Dagmary Pazio bierze udział w drugiej edycji projektu edukacyjnego
„Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy". Głównym celem projektu jest wdrożenie elastycznego modelu edukacji, dostosowanego do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów z wykorzystaniem nowatorskich metod i treści kształcenia
Program realizowany   z wykorzystaniem teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera, służy wykryciu u każdego dziecka dominującej inteligencji . Pracując nad dominującą inteligencją, będzie można rozwijać u każdego dziecka tę słabszą.
Teoria Howarda Gardnera, badacza z Uniwersytetu Harvarda, zakłada, że  człowiek posiada osiem rodzajów inteligencji:
językową,
logiczno-matematyczną,
muzyczną,
przestrzenną,
interpersonalną,
intrapersonalną,
ruchową,
przyrodniczą.
Każdą z nich można rozwinąć, nawet u najmłodszych dzieci. W ciągu pierwszych pięciu lat życia rozwija się ok. 50 % zdolności do uczenia się. Następne 30 % rozwija się do 8 roku życia. Cała wiedza zdobyta w późniejszym okresie życia dziecka będzie oparta na fundamencie zbudowanym w pierwszych latach życia.
Program jest szansą dla naszych pierwszoklasistów, którzy od początku edukacji jeszcze intensywniej będą mogli rozwijać się zgodnie ze swoimi predyspozycjami..
Projekt "Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy" jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Do jego realizacji zostało zakwalifikowanych 540 szkół z województwa śląskiego. Strona programu: www.pierwszaki.eu
Poprzednią edycję tego projektu prowadziła pani Grażyna Marciniak wraz z klasą IIb. Na dole zdjęcia z obu edycji.

  • dsc05729
  • dsc05743
  • dsc05761
  • dsc05799
  • img_1316
  • img_1347
  • pb040390
  • pb300452
  • pict0139
  • pict0146
  • pict0152
  • pict0153
  • pict0160
  • pict0163
  • pict0166
  • pict0168
  • pict0176
  • pict0203
  • pict0204
  • pict0209
  • pict0211
  • pict0214
  • pict0216
  • pict0218
  • pict0220
  • pict0224
  • pict0226
  • pict0228
  • pict0229
  • pict0230
  • pict0231
  • pict0233
  • pict0235
  • pict0239
  • pict0242
  • pict0244
  • pict0246
  • pict0252
  • pict0258
  • pict0266
  • pict0380
  • pict0382
  • pict0383
  • pict0384
  • pict0386

Simple Image Gallery Extended




Powered by Joomla! by PB®. Designed by: joomla 1.6 templates web hosting Valid XHTML and CSS.